הגיבורים שלא הכירו בעצמם ככאלה | יום השואה

מהדורת הבוקר 1 Comment on הגיבורים שלא הכירו בעצמם ככאלה | יום השואה

הרב נויגרשל בשיחה על יום השואה: "שאלתי את אמא איך סבא לא סיפר לי שהוא לא אכל את הלחם בפסח. היא לא הבינה מה יש לספר שיהודי לא אכל חמץ בפסח?!"

צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יום השואה: במהדורת הבוקר (שלישי) שוחח המגיש בצלאל קאהן עם הרב מרדכי נויגרשל. "במסע האחרון שהייתי בו במחנות – לקחתי כיוון אחר", סיפר המרצה. "פתאום התברר לי שכל הנושא שמדברים כל כך הרבה החוקרים על תיאוריית הגזע הנאצית הוא דבר שולי ומסיט את הדעת מהעיקר. ביסוד היה פה מאבק אחר לגמרי. בין עם נבחר ל'גזע העליון', כביכול. על מה צריך למקד את המבט".

"אם זה רק גזע אז למה הייתה מלחמה על סמלים יהודיים, בתי כנסת וספרי תורה? למה נלחמו דווקא נגד יהודים עם מראה יהודי שורשי? הגרמנים אמרו שהעיקר זה הגזע והם הגזע העליון והיהודים אומרים אנחנו העם הנבחר. מי שהוא הגזע העליון כל השאר תחתיו, אבל אם מדובר על העם הנבחר אז הוא הנציג הנבחר של כל העמים לפני הקב"ה. זה הבדל עצום".

לדבריו: "אנחנו הולכים למקומות הכי נמוכים ושם מחזקים את האמונה. אנחנו נראה שאנחנו מאמינים בקב"ה בדיוק במקום שבו רצו להראות את הדבר ההפוך. אנחנו בונים את האמונה במקומות הקשים ביותר. במקומות האלה אנשים האמינו ואף חיזקו את אמונתם".

עוד אמר הרב נויגרשל: "שנים ארוכות דיברו על גבורת הלוחמים היהודים ולא על הגיבורים שאינם רואים כך בעצמם. כשאני שאלתי את אמא שלי למה סבא לא סיפר שהוא לא אכל את הלחם בפסח היא הסתכלה עלי בתהיה – מה רצית, שיהודי יספר לך שהוא לא אכל חמץ בפסח?"



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מדוע באמת במצבת הלימוד של תלמודי התורה והישיבות לא מכניסים תוכן על השואה.